W dniach 11-12 marca 2017 r. odbyła się druga edycja polskiego święta wizażu The Makeup Day Poland 2017, którego organizatorem jest magazyn „Make-Up Trendy”. The Makeup Day odbywa się w ramach i na terenie jednych z największych w Polsce targów kosmetycznych Beauty Forum. Po raz drugi zostaliśmy partnerem tego wydarzenia. Na tę okazję zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy nowe stanowisko makijażowe Beauty Makeup Mirror (o tym będzie kolejny wpis), które w tych dniach miało swoją oficjalną premierę.
Firma SOLED partnerem The Makeup Day Poland 2017
Kasia Marek – szefowa magazynu “Make-Up Trendy” i pomysłodawczyni The Makeup Day Poland 2017 – skontaktowała się z nami rok temu. Organizując pierwszą edycję chciała, aby wszystko było jak najbardziej profesjonalne. Zależało jej na tym, aby w tym polskim święcie makijażu udział wzięły wszystkie najbardziej znane polskie marki kosmetyczne, firmy, szkoły i osoby związane z tą branżą.
Zaproponowała nam, abyśmy zostali partnerem tego wydarzenia i wyposażyli w nasze stanowiska do wizażu strefę marek pod sceną. Nie wahaliśmy się ani chwili. Na tegorocznej edycji również nie mogło nas zabraknąć.
Przygotowania do targów The Makeup Day Poland
Przygotowania do „The Makeup Day Poland” zaczęliśmy już w listopadzie 2016 r., ponieważ Kasia Marek poprosiła nas o zaprojektowanie nowego stanowiska na to wydarzenie, które będzie współgrało z jej koncepcją. Zależało jej na tym, aby było mobilne, białe i jednostronne.
Zrobiliśmy w firmie burzę mózgów, wstępne założenia, zebraliśmy swoje pomysły i tak oto powstało Beauty Makeup Mirror. Kiedy mieliśmy już projekt, wyprodukowaliśmy prototyp stanowiska. Po naniesieniu drobnych poprawek konstrukcyjnych i wizualnych, przystąpiliśmy do produkcji 20 sztuk takich stanowisk.
The Makeup Day Poland 2017
Z Białegostoku wyjechaliśmy w piątek 10 marca kilka minut po godzinie 10. Jechaliśmy z 20 stanowiskami Beauty Makeup Mirror i jednym stanowiskiem Hollywood MakeUp Stand, które stanęło na scenie głównej.
W Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa w Warszawie, gdzie odbywały się targi Beauty Forum i święto wizażu, byliśmy po godzinie 13. Od razu przystąpiliśmy do rozstawiania stanowisk. Jednocześnie kręciliśmy materiały promocyjne (filmowe i zdjęciowe) nowego stanowiska, co łącznie z ich przygotowaniem do targów zajęło nam kilka godzin. Ok. godz. 19, kiedy już skończyliśmy, głodni i zmęczeni udaliśmy się do hotelu, by zebrać siły przed kolejnym dniem.
W sobotę 12 marca dotarliśmy na miejsce po godzinie 8, czyli niecałą godzinę przed otwarciem drzwi dla zwiedzających. Przed halą były już tłumy ludzi – zarówno na parkingach, gdzie trudno było o wolne miejsce, jak i przy samym wejściu. Obładowani aparatem, obiektywami, kamerą i statywami, z trudem przedarliśmy się przez zatłoczone wejście. Ale w końcu się udało. : )
Przy naszych stanowiskach czekały już wizażystki poszczególnych firm kosmetycznych. Na tylnej stronie stanowisk zostały umieszczone pionowe banery reklamowe poszczególnych marek. Zaczęliśmy odliczać minuty do godziny zero.
Nie trzeba było patrzeć na zegarek, żeby zorientować się, że to już. : ) Nagle te tłumy, które czekały przed wejściem, po prostu weszły na teren targów i nie dało się tego nie zauważyć. : ) Liczba osób, które odwiedziły targi przez te dwa dni, na pewno ucieszyły organizatorów, jak i wystawców.
Pokazy makijażu na The Makeup Day Poland 2017
Te dwa dni spędziliśmy głównie w strefie marek pod sceną The Makeup Day. Przy naszych stanowiskach Beauty Makeup Mirror cały czas wykonywane były makijaże, a chętnych na nie nie brakowało. Program był bardzo napięty i wykorzystany do jednej minuty – na scenie bez przerwy odbywały się pokazy makijażu zaproszonych gości. Swoje prace prezentowały także szkoły wizażu i charakteryzacji. Poszczególne techniki i trendy makijażowe prezentowali najlepsi polscy wizażyści, zagraniczni goście oraz marki kosmetyczne.
Pod sceną trudno było znaleźć wolne miejsce – wszystkie krzesła były praktycznie cały czas zajęte. Wszyscy byli żądni nowej wiedzy oraz ciekawi makijaży i charakteryzacji, które powstawały na ich oczach.
The Makeup Day Poland było dla nas także okazją do spotkania się i osobistego poznania z osobami, z którymi do tej pory znaliśmy się tylko z telefonów i maili. Miło było porozmawiać w cztery oczy – pozwoliło to zacieśnić nasze relacje i w niedalekiej przyszłości na pewno ułatwi to obu stronom wzajemny kontakt. Poznaliśmy też wiele nowych osób, które same do nas podchodziły i chciały z nami porozmawiać na temat naszych luster i stanowisk. Z tego miejsca serdecznie pozdrawiamy wszystkie te osoby! : )
Te 2 dni minęły nam naprawdę bardzo szybko i aż szkoda było, kiedy w niedzielę 12 marca, o godzinie 17, targi Beauty Forum Polska i druga edycja The Makeup Day Poland dobiegły końca. Pakowanie się na szczęście poszło nam w miarę sprawnie, ponieważ ponad połowa stanowisk sprzedała się i trafiła do swoich nowych właścicieli. Do Białegostoku wróciliśmy lżejsi o połowę. : )
Podsumowanie wydarzenia
The Makeup Day Poland utwierdziło nas w przekonaniu, że to, co robimy, jest dobre, potrzebne i że idziemy w dobrym kierunku. Dzięki informacjom zwrotnym i rozmowom z osobami z branży wiemy, jakie są potrzeby rynku i będziemy starali się je zaspokajać.
Chcemy się rozwijać, czujemy potrzebę tworzenia i produkowania dla Was nowych luster i stanowisk i dziękujemy Wam, że mamy taką możliwość. Wiele radości i satysfakcji sprawia nam Wasze zadowolenie z naszych produktów.
Jeszcze raz dziękujemy organizatorom za zaproszenie i za możliwość współtworzenia tego największego święta wizażu w Polsce. I dziękujemy wszystkim osobom, od których usłyszeliśmy tyle miłych i motywujących słów na temat tego, co robimy – to dla nas wiele znaczy. Bądźcie pewni, że nie spoczniemy na laurach! : ) Do zobaczenia za rok! : )